HTML

2012.12.16. 13:15 djmarkee

Éljen a hűséges előfizető...azzal, amit kap!

Biztosan mindenkinek van olyan szolgáltatás szerződése (telefon, tévé, internet, újságelőfizetés), aminek a díjából bizonyos mértékű kedvezményt kap/kapott a hosszabb távú előfizetésért (1-2-3-4-5 év) cserébe. Ezzel én is így vagyok, szinte mindenünkre legalább 1 év előfizetés van.

Ennek csupán annyi hátránya van, hogy esetleges próbahónap nélkül, ha az ember nincs megelégedve a szolgáltatással 1-2-3 hét használata után, sajnos már nincs mit tenni, muszáj maradni, és fizetni, mint a katonatiszt. Viszont a szolgáltatásokkal elárasztott piacon sajnos nagyon nehéz megtalálni az arany középutat az olcsó hús és a híg lé között. Általában nem is sikerül, mivel még egy fejlett gugli-szkillel rendelkező emberkének is nehezére eshet, hogy az adott szolgáltatásról szóló információk, és esetleges felhasználó vélemények közül kiszűrje a számára legfontosabbakat, és hasznosakat.

Ez az alapelv szép, és jó, a szolgáltató meggazdagodik, még akkor is, ha minőségileg megkérdőjelezhető szolgáltatást nyújt. Így jártunk mi is a T-Home-nál igényelt szolgáltatáscsomagunkkal, amiben tévé-internet-telefon foglalt helyet, és kevesebbe kerül a csomag, mint amennyit annó fizettünkcsak a tévére. Ó, ez megéri, ez jó lesz!

A probléma a beszerelés után következett: az IPTV vevő-szétválasztó egység helyére ugyanis, a tulajdonságai és képességei alapján, egy körülbelül 10 éves fejlesztésű modemet helyeztek el. Mivel nálunk az internet és a helyi hálózat igencsak széleskörűen van használva (3-4 gép, iPod, házimozi, PS3, ezek mind vezetékkel, vagy vezeték nélkül csatlakoznak a helyi hálózathoz, nem beszélve a videók streamingeléséről az egyik gépről a házimozihoz, és hasonlók).

Lényeg a lényeg, mint kiderült, a szuperfejlett, XXI. századra teljes mértékben felkészült kommunikációs cég által biztosított modem, 8 éve már elavultnak számító felszereltséggel rendelkezik, úgy mint: USB 1.1 csatolófelület (amit 1998. szeptemberben mutattak be, de jelzem, a továbbfejlesztett 2.0 csatolófelület, amit manapság már mindenki használ, 2000. áprilisi, sőt, a jelenleg használatomban lévő, több, mint 1 éve vásárolt notebookomon már 3.0 felület található, ami 2008. novembere óta elérhető a pórnép számára is), IEEE 802.11 b/g Wi-Fi, vezetéknélküli csatoló (a "g" jelzésűt 2003-ban adták ki), vagyis ennek fényében látható, hogy a készüléket valahogy 2003-2004 között tervezhették, alsókategóriásnak. Mivel ma már egy "n" jelzésű routert akár már 5.000Forintért is meg lehet kapni, újonnan, felmerül a kérdés, hogy ezt a vacakot akár ingyen is utánam dobhatták volna, akkor sem kellett volna.

No nem baj, majd én megmondom a cégnek! Kérek a vacak ócskaság helyett egy modern, fejlett, korszerű készüléket (vagy ha nem adnak, nem baj, majd én veszek a saját pénzemen egy olyan készüléket, ami megfelel számomra.). A feketeleves azonban csak ezután következett. Miután félig-meddig szolídan (a nagyon csúnya szavaktól tartózkodtam, de 1-2 "vacak" és "szar" kifejezések elhagyták a billentyűzetemet) megírtam a levelet, az ügyfélszolgálat válaszára majdnem 1 hetet vártam (e-mailes kapcsolatfelvételt használtam), ami a hivatalos időhöz képest megfelelő, elégedett vagyok a gyorsaságukkal. Kérdéseim értelemszerűen a következők voltak: 1-lehet-e cserélni a készüléket egy modernre, 2-amennyiben nem, akkor kicserélhetem-e én, a saját pénzemen vásárolt egységre? A válaszon meglepődtem, bár nem is tudom, hogy mire számítottam (mondjuk arra, hogy a vásárló, felhasználó, a fizető ügyfél, és az ő kívánságai, az ő kényelme fog elsőbbséget élvezni egy szolgáltatónál). A készüléket nem cserélik.

Nem baj, szerencsére aját készüléket vehetek, amit segítenek bekonfigurálni. Bele is törődtem, de jött még egy meglepetés: nagyszülőmnek is beköttettük a csomagot, és láss csodát, a kisöreg 2.0-s USB-vel, és "n"-es Wi-Fi-vel rendelkező beltéri elosztót kapott, aminek a tulajdonságait ő egyáltalán nem fogja kihasználni.

Most már csak az a kérdés, hogy ha dárga nagypapám egy modern, korszerű készüléket kapott, én, akinek szüksége is lenne a komolyabb funkciókra, én miért nem kaphatok olyat?! Rejtély. De nem baj, ha ők nem, majd én megoldom: ismét a saját pénzemet kell használnom, hogy a szükséges, és megfelelő minőségű szolgáltatásokat élvezhessem. És én vagyok az előfizető, a szolgáltatás felhasználója.

Szólj hozzá!

Címkék: iptv előfizetés rejtély hűség feketeleves


A bejegyzés trackback címe:

https://amegmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr754958924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása